Українська > Актуальне > Публікація

Роздуми над Словом Життя Ів. 15,5 + 15,7

Дата публікації:   2014-12-20
Автор:   ВВП

 

Слово Життя Ів. 15,5; 15,7

«Я виноградина, ви – гілки. Хто перебуває в Мені, а Я в ньому, – той плід приносить щедро.
Без Мене ж ви нічого чинити не можете»


«Коли ж ви в Мені перебуватимете, і Мої слова в вас перебуватимуть, – просіть тоді,
чого лиш забажаєте, і воно здійсниться для вас»


Ісус на Тайній Вечері відкриває глибоку таємницю внутрішнього життя в Бозі, а водночас і нашої єдності в Христі, а через Нього і в Отці. На Тайній Вечері Ісус встановив Пресвяту Євхаристію. У Євангелії від апостола Івана вже раніше вказується на Таїнство Євхаристії. Ісус сказав: «Хто споживає тіло Моє і кров Мою п'є, той у Мені перебуває, а Я – в ньому» (Ів.6,56). «Я – хліб живий що з неба зійшов. Коли хтось цей хліб їстиме, житиме повіки. І хліб, що його Я дам, це – тіло Моє за життя світу» (вірш 51). «Хто тіло Моє їсть і кров Мою п'є, той живе життям вічним, і Я воскрешу його...» (вірш 54).

 

Ісус в 14 главі спершу вказує, що підготував нам місце в небі, а потім говорить про єдину дорогу, через яку туди можемо увійти. Тією дорогою є Він сам. Ісус сказав: «Я – дорога» (Ів. 14,6). Тоді говорить про те, що Він в Отці і Отець в Ньому. На прохання Пилипа: «Господи, покажи нам Отця», Ісус відповів: «Скільки часу Я з вами, а ти Мене не знаєш, Пилипе? Хто Мене бачив, той бачив Отця (але тільки у світлі, яке дає Святий Дух). Як же ти говориш: Покажи нам Отця?» Ісус тут цілком відкрито вказує на таїнство єдності Пресвятої Трійці. «Невже не віруєш, що Я є в Отці, а Отець у Мені?» (Ів.14,10). А далі Ісус підкреслює: «Вірте мені, що Я є в Отці, а Отець в Мені» (вірш 11)

 

Того вечора Ісус вказує не лише на таїнство Його єдності з Отцем, але й на таїнство внутрішньої єдності між Ним і нами. Він об’являє нам, що ми вже тут, на землі, беремо участь в житті Пресвятої Трійці: Отця, Сина і Святого Духа (пор. Ів. 14,17). Ісус розкриває глибоке таїнство, що ми є носіями Бога, що Бог перебуває в нас, що Царство Боже є в нас (пор. Лк. 17,21). «Хіба ж не знаєте, що ваше тіло – храм Святого Духа, який живе у вас? Його ви маєте від Бога, тож уже не належите до себе самих» (1 Кор. 6,19) «Які взаємини між храмом Божим та ідолами? Ми бо храм Бога живого, як сам Бог сказав був: „Я поселюся в них, і посеред них буду ходити. Буду їхнім Богом, вони ж будуть моїм народом”» (2 Кор. 6,16). «Дух Того, Хто воскресив Ісуса Христа, живе в вас» (Рим. 8,11). Це таїнство перебування Бога в нас пов’язане з любов'ю до Бога – агапе, яка поєднана з дотримуванням Христових заповідей, даних нам в Євангелії. Сьогодні словом «любов» зловживають, за ним приховують найбільші збочення і злочини. Насправді йдеться про любов до себе і егоїзм. Божа любов – агапе, навпаки, пов'язана з чистою жертовністю щодо Бога і ближнього. Слово «любов» (агапе) в 14 главі Євангелії від Івана використовується 8 разів, а в 15 главі також 8 разів. Таким чином в 14 главі розкривається таїнство єдності Ісуса з Отцем і єдності з нами. Це ще підкреслено в 15 главі в порівнянні про виноградину і гілки. Тут кілька разів використано грецьке слово «menein», що означає «залишатися», «затримуватися» або «перебувати». Ісус перебуває в нас, але питання в тому, чи ми через любов і віру перебуваємо в Ньому. Не достатньо тільки вірою увійти до цієї правди. Важливо в ній залишатися – а це пасивно і активно, тобто перебувати у Христі. Пасивно – щоб ми Бога не вигнали важким гріхом, єрессю чи невірою (пор. Ів.16,9). А активне перебування  пов'язане з внутрішньою молитвою, в якій концентруємося на Боже слово і Христа. Ісус наголошує: «Коли ж ви в Мені перебуватимете, і Мої слова в вас» (Ів. 15,7). Плід цього перебування – «просіть тоді, чого лиш забажаєте, і воно здійсниться для вас». Якщо будемо перебувати в правдивій єдності, то проситимемо про те, що є у згоді з Божою волею і що нам Бог вкладе до серця  і до розуму своїм Духом. Тоді Бог виконає наше прохання одразу ж, чи пізніше, і навіть ще краще і повніше, ніж ми це собі уявляли і просили. Умова для нас одна – перебувати вірою в Христі і Його Слові. Але якщо ми перед тим в серці сумніваємося, то нічого не відбудеться ані в фізичній, ані в духовній області. Для того, щоб актуально перебувати в Христі, в Його імені та в єдності з Триєдиним Богом, нам допоможе молитва Божої Сили згідно з Мк.11,23.

 

В Ів. 15,5 Ісус вказує на плоди і умови, якими є єдність з Ним. У вірші 5 називає себе виноградиною: «Я – виноградина». Тут використано грецьке слово «его еймі» (Я є). Це слово виражає Божественну сутність. Ісус також використовував цей термін, коли говорив про Євхаристію: «Я (его еймі) – хліб життя» (Ів. 6,48-51). «І взнаєте того дня, що Я (его еймі) в Моєму Отці, і що ви в Мені, а Я в вас.» (Ів. 14,20). Ісус сказав юдеям: «Перш, ніж був Авраам, Я є (его еймі)». «І вони вхопили каміння, щоб побити Його» (Ів. 8,58).

 

Весь цей місяць під час наших молитовних зупинок протягом дня будемо повторювати Боже слово і усвідомлювати глибоке таїнство – що Ісус є в мені, а я – в Ньому. Усвідомлюймо це з вірою хоча б одну хвилину на день.


Приєднані файли
Роздуми над Словом Життя Ів. 15,5 + 15,7 Скачати Роздуми над Словом Життя Ів. 15,5 + 15,7 .DOC 33.0 kB