Українська > Актуальне > Публікація

Єресі Гузара

Дата публікації:   2009-08-21
Автор:   Синод УП ГКЦ

 

1) Кард. Гузар ставить під сумнів вічність пекла висловом: „Ніхто остаточно не піде до пекла” (А. Аржаковський, Бесіди з бл. Л. Гузаром. До постконфесійного християнства, 1-ше видання УКУ, Львів 2006, ISBN 966-8197-10-0, ст.61). Однак Євангеліє вчить: „Широка дорога, що веде до (вічної) погибелі, і багато нею ходять” (Мт.7,13).Кард. Гузар: Не просто думати, що особа, яка вчинила серйозну помилку (важкий гріх), і навіть дуже серйозну помилку (дуже тяжкий злочин, відпад від Бога), повинна довічно страждати (в пеклі)(ст.61).На противагу цьому Євангеліє проголошує: „І ці підуть на вічну муку” (Мт.25, 46).Церква вчить те саме: Хто вірить, що покарання злих духів і безбожних людей є тільки дочасним, хай буде екскомунікований (Ds 411) (ані вічне покарання злих духів, ані безбожних людей Гузар не признає, ст.61).Св.Василій Великий: „Це є однією з хитрощів диявола, що багато людей забуває про такі ясні слова і вискази Господа (про пекло) та видумує собі якийсь кінець кар, щоб мати більше сміливості у гріхах” (Коротке правило 267).Хто твердить, що пекло не є вічне, і що ніхто до нього не піде, є обманець і закінчить в пеклі і з тими, яких обманув.

2) Кард. Гузар схвалює гомосексуалізм, подає нове вчення, яке протирічить позиції Святого Письма, Святих Отців і цілій Традиції.Святе Письмо вчить: „З чоловіком не будеш лежати як з жінкою, гидота воно!” (Лев.18,22). „Міста Содом і Гоморру Господь спопелив, засудивши на знищення, і дав приклад для майбутніх безбожників” (2Пт.2,6; пор. Юд. 1,7; Бут.19,24-25).Церква вчить: Практикування гомосексуалізму – це гріх, і то дуже серйозний. Однак кардинал стверджує: „Вони (гомосексуалісти) можуть вести всякого роду сексуальну активність” (ст.67). Але це є єресь.Плоди: Сьогодні в Україні хтось намагається організувати гей-паради, а тоді схвалити закон про подружжя гомосексуалістів, як це вже є в багатьох країнах ЄС. Пропагатори гомосексуалізму в критичній хвилі посилаються на позицію кард. Гузара, і ніхто з УГКЦ тоді вже не сміє захищати Божий Закон, інакше буде названий бунтівником і неприятелем Церкви. Пропагування гомосексуалізму церковним авторитетом є засобом до морального розкладу Церкви і народу!

3) Кард. Л.Гузар віщує маятником. Він твердить: „Маятник – це прилад, який дозволяє мені дізнатися, чи добрими є певні препарати для мого здоров’я” (ст.63). Сучасні пропагатори неопоганства говорять про т.зв. енергії. Через схвалення віщування маятником у Церкву відкриваються двері для всіх форм віщування і магії. Гузар твердить: „Я вірю, що існують певні енергії” (ст.63). Далі признається, що він одержував через ці „енергії” інформацію про стан здоров’я своєї матері, хоч між ними була віддаль кілька тисяч кілометрів (ст.63). Ці „енергії” неправильно прирівнює до радіохвиль. Але ж енергії, що проявляються через віщування і магію, є окультними „енергіями” – демонами. Св.Письмо категорично забороняє будь-який контакт з ними (пор.Втор.18,9-15; Ді. 16,16-20). Католицький Катехизм у згоді з цілою християнською традицією засуджує всі форми магії і віщування (ККЦ 2116-17). Якщо Л.Гузар пропагує теорії про т.зв. „енергії”, то по суті підкопує Першу Заповідь Декалогу (пор. Вих.20, 2-5), і на цілу Церкву і народ стягує прокляття!

4) Єресі щодо Ісуса і Богородиці. На сторінці 48-51 кард. Гузар використовує односторонні єретичні вислови і подає дві єресі. Одна стосується Ісуса Христа, а інша – Богородиці. Він навмисно наголошує тільки на людський аспект: „Ісус був, як і будь-хто інший (чоловік)” (ст.50). Ніде не наголошує на основному, що Ісус одночасно є істинний Бог, єдиносущний з Отцем, що помер за наші гріхи і є єдиним Спасителем людства. І навпаки – таємницю Божого Втілення зневажає тим, що порівнює її з поганською міфічною атракцією, званою Deus ex machina (ст.48). Також зневажає Богородицю, коли порівнює Її з міфічною жінкою Шаконталією з Упанішад (ст.48), а далі говорить про Богородицю: „Вона була доброю жінкою, доброю сусідкою. Вона була одною з них – оце й усе” (ст.51).На противагу цьому Церква каже: Це не є все, але „Вона є і Пречиста Діва і Богородиця в справжньому і правдивому значенні” (пор.св.Іван Дамаскин).Єресь полягає в тому, що Гузар навмисне замовчує, що Ісус є Бог. Він наголошує, що Ісус є тільки чоловік.

Що таке єресь?Це явне чи приховане заперечення або ставлення під сумнів основних правд віри.

Що таке анатема?Анатема згідно Божого закону (Гал.1,8-9) – це автоматичне виключення з Церкви за проповідування єресей, тобто за проповідування іншого Євангелія.

Що є суттю істинного Євангелія?Суть (фундамент) є такою:1) Ісус є істинний Бог та істинний чоловік2) Він помер на хресті за наші гріхи3) Ісус воскрес із мертвих на третій день, і це історично та реальноБог видав свого єдиного Сина на хресну смерть за нас, щоб ми були спасенні. Кожен, хто чинить покаяння, через віру в Ісуса одержує спасіння.На того, хто ставить під сумнів цю суть Євангелії і затверділо залишається в єресі, автоматично лягає Боже прокляття, анатема.

Гузар твердить: „Маємо жорстоке бачення Бога... Божественна благодать працює в такий спосіб, що ніхто остаточно не піде до пекла” (ст.61).Однак по суті Гузар має жорстоке бачення Бога, бо ніде не скаже, що Божий Син помер тому, щоб ніхто, хто в Нього вірує, не йшов до пекла. Відкидаючи Ісуса, який помер на хресті за наші гріхи, відкидає і Боже милосердя. Тоді всі правди віри і актуальні проблеми пристосовує своїй зраді Христа і вигадує собі всякі блудні теорії, напр., що нібито пекло не є вічне і що ніхто до нього не прийде. За його єресі – інше Євангеліє, на нього автоматично лягло Боже прокляття – анатема – а також на тих, які його єресі прийняли.Справжньому Божому милосердю ми відкриваємося через щире навернення і віддання гріхів Ісусові, який помер за нас на хресті.Фальшиве милосердя Гузара не вказує на гріх, на необхідність покаяння і навернення, ані на Ісуса, в якому є прощення гріхів і звільнення від вічних кар. Навпаки, через фальшиве поняття про милосердя Гузар ставить під сумнів пекло і неправдиво стверджує, що ніхто до нього не піде. За свої єресі кард. Гузар вже сам виключив себе з Христової Церкви. Ми тільки оприлюднили цю анатему.

Дорога до себе (не до Бога)Таку назву має СD з розмовами кард. Гузара із журналістами. Згіршення викликає його вислів „Гріш є найважливішим елементом – бо який інший захист ми маємо? На противагу цьому українське прислів’я каже: „Без Бога – ані до порога”.Що стосується хабарів, треба було б поставити питання: Яка сучасна практика в УГКЦ щодо хабарів? Загально відомо, що беруться хабарі за вступ до семінарії, за свячення на священика, на єпископа, за надання парафії. Прикладом є т.зв. цеголки, через які психологічно витягується остання копійка і з найбіднішої вдови. Якщо поставити до світла фінансові махінації кард. Гузара, то вже тільки махінації з будівництвом катедрального собору, були б великим скандалом. Наступне питання: а як з банком, який Гузар заснував і дав йому назву „Покров” (швидше мав би називатися „Покрав”)?В інтерв’ю для zaxit.net 27.7.2009р. Гузар повідомив журналістів про нову техніку вибирання грошей від людей, поєднану з безконечним будівництвом катедрального собору. Гузар каже, що людям треба давати щось краще і вище, і так останніми днями по церквах почали продавати дорогі квитки на концерти.

Журналісти також запитували Л.Гузара про релігійний фанатизм. Гузар відповів: „Так званий фундаменталізм є і між католиками. Це є дуже небезпечний феномен. Його важко поборювати, бо це люди вперті, засліплені”.Тих, які мають правдиву віру і не приймають його „євангеліє” (єресі), Гузар ганливо називає фундаменталістами. Істинну віру в Христа називає небезпечним феноменом. Про людей, які чинять покаяння і цілковито вірять Євангелію та вченню правовірної Церкви, каже, що вони є „люди вперті і засліпленні”. Гузар толерантний до мусульман, і охочий дозволити, щоб вони збудували мечеть у Львові на Святоюрській горі (див. його СD). На противагу цьому правовірних християн називає небезпечним феноменом. Його речник монс. Й.Мілян виразив його погляди словами, що правовірні є „небезпечною сектою, подібною до Білого братства” і їх треба ліквідувати!

Через єресі Гузара єпископи правовірного Синоду були змушені заснувати нову правовірну церковну структуру і попросити органи державної влади про реєстрацію.Яка різниця між сучасною Гузаровою Церквою УГКЦ і Українською Правовірною Греко-Католицькою Церквою (УПГКЦ)?УПГКЦ має вчення і Традицію УГКЦ до приходу Л.Гузара. УПГКЦ не може поділяти його єресі! Отож вона є справжньою спадкоємницею мученицької і правовірної УГКЦ! Просимо вірних про молитву за реєстрацію УПГКЦ.

владика Маркіян, ЧСВВ секретар Синоду єпископів УПГКЦ

Львів, 21.08.2009


Приєднані файли
Єресі Гузара Скачати Єресі Гузара .DOC 45.5 kB