ЄВХАРИСТІЯ - 3 частина: Уприсутнення Христової смерті і воскресіння

Дата публікації:   2017-06-17
Автор:   ВВП

 

Євхаристія

 

3 частина: Уприсутнення Христової смерті і воскресіння

 

Євхаристія – уприсутнення Христової смерті

 

Якщо візьмемо Св. Письмо, то інформація про Літургію подана тут дуже стисло. Євангелія розповідають про установлення Пресвятої Євхаристії на Тайній Вечері, а в листах ап. Павла є згадка про братню вечерю-агапе і пересторога, щоб не пити чаші бісівської (1 Кор. 10,20-21), тобто щоб не брати участі в ідолопоклонстві. Хворобу і смерть він пов’язує з негідним прийняття Євхаристії (1 Кор. 11,30), де причиною є нерозрізнення «Тіла Господнього». Тут апостол може мати на увазі і Містичне Тіло Христа – Церкву (вірш 29). Одночасно він нагадує, що спершу треба судити самих себе, щоб ми не були суджені (вірш 31). Також апостол наголошує, що Євхаристія є новим союзом (вірш 25) між Богом і людиною. Яка суть союзу? Під час кожного союзу потрібно, щоб дві сторони об’єдналися. Союз не заключається тільки з одного боку. Отож в цьому союзі з Богом йдеться про активну участь відданості віри. Бог дав на смерть свого Сина, а ця смерть в Євхаристії звіщається (вірш 26). З нашого боку ми повинні також входити до смерті свого его. Через хрещення ми були занурені у смерть Христа (Рим. 6,4). Цю смерть ми повинні знову обновляти в Літургії.

 

Свята Літургія поділяється на Літургію слова і Літургію жертви. Головними частинами Літургії жертви є анафора (яка включає перемінення, анамнезу і епіклезу) та Причастя.

 

Христове воскресіння в св. Літургії

 

Правда воскресіння є частиною Літургії. Це висловлено в анамнезі: «Тому-то й ми, споминаючи цю спасенну заповідь і все, що ради нас сталося: хрест, гріб, триденне воскресіння...».

Христова смерть уприсутнена через слова перемінення та епіклезу. Відділення тіла від крові виражає смерть! Протилежністю є поєднання тіла з кров’ю – а це вже життя, нове життя, воскресіння.

 

Між молитвою «Отче наш» і Св. Причастям є коротка епіклеза в словах: «Повнота Святого Духа!» При цьому священик вкладає одну частицю з агнця (Тіла Господнього) в чашу! Перед тим мало би бути мовчання або спів. Тут нехай священик і вірні усвідомлять собі, що все те, що вони дали до смерті з Христом, також воскресне!

 

Ці слова повинні приблизити і уприсутнити реальність, яка наче губиться, так що практично її вірою не переживаємо. Христова смерть і воскресіння в особливий спосіб уприсутнені в Літургії. В св. Хрещенні ми були занурені до Христової смерті і одночасно через Святого Духа ми отримали нове життя воскреслого Христа, коли разом з Ним ми воскресли (Кол. 2,12). Смерть і воскресіння ми повинні переживати у своєму буденному житті, в його щоденних труднощах, коли через смерть з Христом ми повинні входити до нового життя, яке Він нам здобув. Тут йдеться про духовний вимір. Фізично ми воскреснемо аж підчас Його другого приходу і при кінці віку.

 

Христос в день свого воскресіння йшов разом з двома учнями до Емаусу, а вони Його не пізнали. При ламанні хліба їм відкрилися очі! Священик при цій епіклезі розламує євхаристійний хліб і вкладає одну частицю хліба до чаші. Нехай і нам в цей момент відкриються духовні очі, щоб і ми усвідомили правду, що разом з Ним ми справді воскресли! (Кол. 2,12). «Не бійтеся, це Я!» (Мт. 14,27). «Мир вам!» (Ів. 20,19). «Мир тобі!» Так, Ти є воскресіння і Ти є тут. «Я – воскресіння і життя. Хто в мене вірує, має життя вічне» (Ів. 11,25). «Так, Ти є воскресіння і життя! Вірую, Господи!». З Томою кличу: «Ти Господь мій і Бог мій!» (Ів. 20,28).


Приєднані файли
ЄВХАРИСТІЯ - 3 частина: Уприсутнення Христової смерті і воскресіння Скачати ЄВХАРИСТІЯ - 3 частина: Уприсутнення Христової смерті і воскресіння .DOC 26.0 kB