ЄВХАРИСТІЯ - 4 частина: Св. Причастя і практичні поради

Дата публікації:   2017-06-18
Автор:   ВВП

 

Євхаристія

 

4 частина: Св. Причастя і практичні поради

 

СВ. ПРИЧАСТЯ – ДРУГИЙ ПРИХІД ХРИСТА

Другий прихід Христа вже тепер здійснюється через прийняття Пресвятої Євхаристії. В годині смерті ми зустрінемося лицем в лице з Христом і будемо здавати звіт з цілого життя. Тоді отримаємо або нагороду, або кару; вічне щастя або вічний засуд. Тому, очікуючи прийняття Св. Причастя, було б добре відректися диявола, його гордині, ідолопоклонства та різних форм окультизму, а тоді визнати віру в Ісуса Христа молитвою «Вірую, Господи, та ісповідую». Через відречення кореня зла і визнання віри та відданості Христу віруючі отримують більшу користь з прийняття Св. Причастя.

 

В момент Св. Причастя, коли ми прийняли Тіло і Кров Ісуса, ми подібні до Божої Матері, яка носила Христа під своїм серцем, народила Його і її з’єднання з Ним не закінчилося. І ми повинні прийняти Христа і перебувати з Ним в найглибшій єдності. Після Святого Причастя, принаймні на короткий час усвідом, Хто є гостем у твоєму серці: Бог упокорився і під видом кусочка хліба та вина приходить до тебе. Ісус є в тобі, а ти – в Ньому. Можеш повторити собі Христове слово: «Хто їсть моє Тіло і п’є мою Кров, той у Мені перебуває, а Я в ньому».

 

ПРАКТИЧНІ ПОРАДИ

Що стосується храму, то це дійсно дім Божий – місце, де Бог перебуває у кивоті. Мойсей перед палаючим кущем чув голос: «Мойсею!... Скинь взуття з твоїх ніг: бо місце, що на ньому стоїш, земля свята» (Вих. 3,4-5). Це стосується і храму, де служать Св. Літургії і де зберігаються Святі Тайни. Про храм Св. Письмо говорить: «Дім Мій домом молитви буде зватись» (Мт. 11,17). В храмах Бог перебуває вдень і вночі. Він хоче, щоб ми до Нього прийшли і зустрілися з Ним. Підготовкою до Св. Літургії має бути хоча б короткий акт жалю над своїми гріхами.

 

При переміненні (освяченні дарів) маємо усвідомити, що тут уприсутнюється Христова смерть. Христове слово діє і тепер: «Це Тіло моє! Це Кров моя!». Якщо це каже Бог, то так воно є! Це не символ, а реальність! Так воно є, навіть якщо ми цього очима не бачимо і розумом не розуміємо! Це таїнство віри. А перед таїнствами схиляємося, приймаємо їх вірою, а не розумом.

 

Вершиною Літургії є епіклеза – це момент, коли Святий Дух сходить на дари і перемінює їх на Тіло і Кров Ісуса Христа. В цей час Святий Дух сходить і на нас – на всіх, які присутні на Літургії. Він хоче перемінити і нас, бо ми – Тіло Христове, Церква. В час перемінення, коли співаємо: «Тебеоспівуємо…», ми мали б бути цілком зосередженими на глибині таїнства і не припускати жодної відволікаючої думки чи розсіяння; усвідомити собі, що тепер кожна секунда має неоціненну вартість, від якої залежить спасіння багатьох душ. Впродовж дня ми здебільшого духовно з’єднані з марнотами і мріями. Так виглядає і більшість наших молитов. Але цей час – 10 найважливіших хвилин Служби Божої – потрібно бути в чуйності, яка допомагає цілковитій відданості і єдності з розп’ятим Христом. Цих декілька хвилин потрібно прожити у правдивій відданості Ісусові, з рішенням навіть і фізично пожертвувати життям, сказати Йому своє свідоме «так» на життя і на смерть.

 

Коли потім приступаєш до Св. Причастя, а священик скаже: «Тіло Христове» (в римо-католицькому обряді), то ти скажи своє «Амінь» і додай: «Так, вступаю в союз! Цілковито Тобі даюся!». А в греко-католицькому обряді, коли священик каже: «Чесного і пресвятого і пречистого Тіла і Крові Господа і Бога, і Спаса нашого Ісуса Христа причащається раб(-а) Божий на відпущення гріхів своїх і на життя вічне. Амінь», ти в думці скажи своє «Амінь» і додай: «Так, вступаю в союз! Цілковито Тобі даюся!».

 

Після Св. Причастя принаймні на короткий час усвідом реальність: Ісус є в тобі, а ти – в Ньому. Можеш повторити собі Христове слово: «Хто їсть моє Тіло і п’є мою Кров, той у Мені перебуває, а Я в ньому».


Висновок

Літургія – це таїнство, до якого ми повинні готуватися покаянням і молитвою. Також потребуємо хліб Божого слова, щоб отримати користь зі Св. Літургії.

 

Літургія має глибокий духовний зміст. Тут уприсутнюється Христова смерть, Його воскресіння, а також – це нова П'ятидесятниця. Ця безкровна жертва найцінніша для Бога. Вона приносить благословення для живих і мертвих. Свята Літургія завжди має спільний намір, але кожен також повинен мати свій особистий намір. За ці наміри ми можемо конкретно просити в Епіклезі Святого Духа, щоб Він зійшов і діяв своєю силою. Тоді перед Святим Причастям, дивлячись Ісусові в очі, з покаянням усвідомлю: «Боже, стільки років я приймаю Твоє Тіло і Кров, і як мені соромно, що я є таким, яким є: повний егоїзму, гніву, лінивства, недисциплінованості. Щодня зраджую Тебе в дрібницях через своє свавілля. Не даю Тобі простору у своєму житті. Помилуй мене грішного! Господи, так принаймні зараз, принаймні, цю одну хвилину хочу любити Тебе всім серцем, всією душею і всією силою». Дослівно, триматися Ісуса двома руками: «Господи Ісусе, тепер Ти в мені, а я в Тобі, не пущу Тебе, доки мене не поблагословиш!» Використай ці хвилини. А потім після Святої Літургії треба хоча б 5 хвилин зберегти мовчання і використати цей дорогоцінний час, а не одразу кудись поспішати.


Приєднані файли
ЄВХАРИСТІЯ - 4 частина: Св. Причастя і практичні поради Скачати ЄВХАРИСТІЯ - 4 частина: Св. Причастя і практичні поради .DOC 30.0 kB