Психологія Євангелія (V частина)

Дата публікації:   2014-09-25
Автор:   ВВП

 

Психологія Євангелія

 

(V частина)

 

Ісус прикладом і словом закликає нас бути обережними, щоб ми не були наївними, а водночас, щоб не були егоїстичними. Він каже: «Будьте мудрі, як змії і прості, як голубки». Не досить тільки чогось одного, треба обох. А що стосується мудрості, то маємо Божий закон, який Бог дав людству через Мойсея. Ісус надає цьому Божому Закону правильне духовне значення. Цим Він вказує, що не достатньо тільки зовнішнього виконання закону. Необхідна внутрішня зміна. А для цього людина потребує прийняти Христового Духа. Цього Духа Ісус обіцяв і без нього християнство, як риба без води, як електроприлад без джерела струму, тобто не функціонує. І таким останнім часом стало християнство, бо вигнало Духа Правди і прийняло духа брехні – духа антихриста. Різні філософські кліше (чи це, наприклад, Кантівські категорії, або діалектика Маркса, або лібідо Фройда) є лише оманливими шляхами. Вони вказують на певну правду, але не є вирішенням, і аж ніяк не виходом. Жодна філософія не виразить таїнства життя, таїнства добра і зла, і не внесе справжню мудрість у людське життя. Цю мудрість і цю силу дає тільки Євангеліє Христа, пов'язане з прийняттям Христа за свого особистого Спасителя і свого Господа, а також з прийняттям Христового Духа. Жити в правді, жити з віри, ходити в Дусі – це не просто фрази, а реальність, пов'язана не тільки з психологічним досвідом та відкриттям різних закономірностей, а передусім – з особистим проводом Христового Духа, який перебуває в нас.

 

Християнство дає людині безмежну гідність. Фальшиві філософії і поганські релігії наголошують на людському егоїзмі, базуються на ньому і психологічно зловживають основним людським прагненням до самореалізації, кар'єри, бажання панувати над іншими. Ісусова євангелійна психологія, навпаки, наголошує на принципі: «Хто з вас хоче бути першим, хай стане слугою усіх»(Мт.20,26).

 

Духовне життя не може бути замінене модерними психологіями та різними маніпуляціями, які виходять тільки з досвіду зіпсутої людської природи і не розглядають людину в цілісності. Сюди відноситься відомий вислів філософа, теолога і святого Августина: «Ти створив нас для себе, о Боже, і неспокійне людське серце, доки не спочине в Тобі». Він дає ясну відповідь на найосновніші питання про сенс людського життя і страждання. Сенс людського життя не полягає в тому, щоб егоїстично загарбати щонайбільше для себе, використовуючи та зловживаючи інших. Ні багатство, ні розкоші не наситять людську душу щастям. Навпаки, вони приносять розчарування, неспокій, розбиття, депресії. Сенс людського життя  вже тут, на землі, любити Бога всім серцем, всією душею і всіма силами, а ближнього як самого себе. Любов до Бога і ближнього поєднана з великими жертвами, зі зреченням дочасних вигод, з боротьбою проти зла, несправедливості і брехні. Ця боротьба пов'язана з некривавим, а часто і з кривавим мучеництвом. Ті, які закорінились у злі та брехні і ненавидять правду та справедливість, завжди переслідували справжніх Ісусових свідків.

 

Сенс страждань – вже тут, на землі, пройти очищенням душі від наслідку наших попередніх злих вчинків, думок і слів. Але також, якщо своє терпіння ми з’єднуємо з терпінням Божого Сина, нашого Спасителя, воно має значення жертви примирення. Люди, які перебувають в духовній темряві, під впливом князя тьми і брехні, через заслугу жертв примирення визволяються з цього рабства, навертаються, стають на шлях віри в Христа і осягають спасіння. Отож, крім молитви і особистого свідчення, терпіння є третім ступенем місії, якщо ми жертвуємо його з любові до Бога за спасіння безсмертних душ.

 

Всі філософії та психології і всі поганські релігії твердо виступають проти істинного християнства й правдивого наслідування Христа. Однак найбільші вороги Христа – це духовні фарисеї, які в церковній структурі переважно займають найвищі посади. Через побожні фрази вони нищать світло Христового Євангелія і не дозволяють, щоб Євангеліє спасіння в повноті проповідувалось душам, які голодні, спраглі правди та спасіння. Чому так? Тому що ці фальшиві служителі Церкви шукають духовної та світської кар'єри і торгують Євангелієм на шкоду тим, яким мали б в повноті проповідувати Євангеліє. Вони не прийнялиосновне правило – втрата душі заради Христа і Його Євангелія.


Приєднані файли
Психологія Євангелія (V частина) Скачати Психологія Євангелія (V частина) .DOC 27.5 kB