Чи священик Т.Галік є єретиком? /частина1/

Дата публікації:   2016-02-02
Автор:   ВВП

 

Чи священик Т.Галік є єретиком?

(частина1)


Ким є і за кого вважають священика Томаша Галіка? Він виступає як захисник і спаситель погордженого ним християнства, яке нібито підносить на «вищий» рівень. Галік – член масонської Ради мудрих в ЄС. Його мрія – сісти на Празькому граді в кріслі президента чи хоча б празького архиєпископа. Кардинал Влк завжди схвалював його єретичну діяльність і для цього довірив йому пасторацію університетської молоді, яку Галік систематично інфікував духом буддизму. В «Католицькому тижневику» публікуються його статті і рекомендуються його книги. Тому прості віруючі приймають їх як голос правовірної Католицької Церкви.

 

Однак багато католиків поправу запитують: Чи Томаш Галік є правовірним священиком, чи єретиком? Які методи він використовує?

 

1) Метод професійного обманювання

Галік стягує читачів чи слухачів з міцного фундаменту спасительної віри. Він змушує захисників правовірності, щоб вони першими сформулювали його приховані єресі. Тоді на основі їх власних формулювань висміє їх і принизить як примітивних – таких, які зовсім не доросли до такого рівня, щоб могти збагнути його пізнання. Він створює враження, що їх набагато перевищує, а християнство начебто підносить на високий інтелектуальний і духовний рівень. В цьому він дійсно майстер брехні і обману, який зловживає словами, дає їм інше значення і вміє майстерно перекручувати правду на різних рівнях. Він використовує християнську термінологію, але вносить духа старо-нової гнози, духа Нью Ейдж!

 

Правовірних звинувачує в тому, що вони роблять християнство відлякуючим і для людей з вищим інтелектуальним IQ прямо неприйнятним. Галікові поняття віри і спасіння є діаметрально протилежні правовірній християнській доктрині двох тисяч років.

 

Галік стверджує: «Воскресіння Христа не є жодним наступним чудом” з ряду чудес, до яких читач Біблії вже звик…» (Т.Галік Ніч сповідника, 2006, ст. 21 і далі). Що Галік хоче сказати цим твердженням? Насамперед, він приховано заперечує будь-яке чудо, а очевидно і найбільше чудо Біблії – Христове Воскресіння. Однак, ясно цього не скаже. Він знає людську пиху і те, що католик хоче виглядати «на рівні», щоб його сприймали серйозно. Однак для того, щоб Галік сприймав його серйозно, він повинен зректися нормального мислення, яке Галік вважає примітивним, і мусить прийняти якесь «вище» мислення і «вище» пізнання (гнозу). Хто не хоче респектувати у Галіка це його «вище» пізнання (сьогодні гнозу Нью Ейдж і буддійську гнозу) і вважати його професіоналом в духовній області, того він засуджує як малодуховного, малоінтелігентного і нездатного вести з ним діалог. Галік наводить атмосферу гордині і втягує в неї своїх слухачів, передусім молодь; тоді почне говорити їм про християнські таїнства, і раптом, навіть того не бажаючи, вони дійдуть до висновків, в яких заперечать і висміють всі основні правди християнства. Галік переважно не висловлює єресей, але його слухачі в тому дусі, в якому він говорить, автоматично собі їх «дотягнуть» і внутрішньо приймуть.

 

Далі Галік стверджує про Воскресіння: «Цим поняттям (якщо бажаєте, образом чи метафорою…) має бути сказано набагато більше».

 

Запитуємо: Що набагато більше? Насправді Галік вже тут, але й інде, приховано заперечує саму історичну подію Христового Воскресіння. Це єретичне вчення засудив уже ап. Павло, а також вся правовірна Традиція Церкви. Неясним і двозначним висловлюванням Галік вносить духа єресі і ставить під сумнів основні правди віри!

 

Щоб єретичне висловлювання Галіка трансформувати в правовірне, його слід було б виразити, наприклад, так:Христове реальне та історичне воскресіння, яке не є ні образом, ні метафорою, дало найбільший доказ Ісусового Божества! Але так ясно і правовірно щодо питань віри Галік ніколи не виражається.


+ Методій, ЧСВВр  + Тимотей, ЧСВВр
єпископи-секретарі Візантійського Вселенського Патріархату



23.01.2016


Завантажити: Чи священик Т.Галік є єретиком? /частина 1/ (23.01.2016)