Слово Патріарха Іллі на празник Непорочного Зачаття Пречистої Діви Марії

Дата публікації:   2016-12-22
Автор:   ВВП

 

Слово Патріарха Іллі на празник Непорочного Зачаття Пречистої Діви Марії

 

Непорочне Зачаття Діви Марії було провіщено і об’явлено ще в Книзі Буття, коли Бог сказав змію-спокуснику: «Я покладу ворожнечу між тобою і жінкою, між твоїм потомством та її потомством. Воно розчавить тобі голову, а ти будеш намагатися вп’ястися йому в п'яту» (Бут. 3,15). Отож між Пресвятою Богородицею і дияволом покладена вічна ворожнеча. Змій-спокусник постійно буде під ногою Марії і її нога буде наступати на його голову. Бог створив Марію цілком безгрішною, непорочною. Вона від моменту зачаття під серцем своєї матері святої Анни, при своєму народженні і в кожну хвилину свого життя була без гріха. Тому диявол не мав доступу до Пресвятої Богородиці. Непорочність Марії підтверджують слова ангельського привітання: «Радуйся, благодатна Маріє!». Архангел Гавриїл міг так назвати Марію лише тому, що вона не мала жодного гріха – ні особистого, ні первородного, який переходить на кожну людину в момент її зачаття. Марія була повна благодаті, бо була непорочною. Якщо б ми розглянули церковну історію цього свята Непорочного Зачаття Пречистої Діви Марії, то з’ясуємо, що з самого початку ця правда в Церкві сприймалася як норма, але як догма була проголошена аж 1854 року. А через чотири роки, коли почалися появи в Люрді, Мати Божа сказала про себе св. Бернадеті: «Я  Непорочне Зачаття». Отож і там була підтверджена ця правда та догма, яку визнає Католицька Церква.

 

Догми, що стосуються Пресвятої Богородиці, стосуються також Ісуса, тому Церква подає їх до вірування. Що стосується Традиції Церкви, то вже в перших століттях Отці Церкви говорили про цю правду. У листі, який описує мучеництво святого апостола Андрія, написано: «Як перша людина була створена з непорочної землі, так було потрібно, щоб досконала людина – Ісус Христос – народився з Непорочної Діви».

 

Святий Діонісій Олександрійський пише: «Одна єдина донька – оселя, збудована не людською рукою, Марія, – завжди була збережена від усякої скверни і вся благословенна».

Святий Амфілохій: «Той, хто створив першу діву без пороку, створив і другу без плями та провини».

 

Святий Єфрем: «Ні в Тобі, Господи, ні в Твоїй Матері немає жодного пороку».

А святий Августин каже: «Що стосується Марії, то не може бути й мови про якийсь гріх, і вже зовсім  про гріх первородний».

Отож святі Отці вже в ІІІ-ІV століттях вказують на правду, що Марія є Непорочна.

 

Непорочне Зачаття Богородиці – це наче промінь світла, що пронизує темряву, якою огорнена наша Земля, і дає надію людству: через Неї приходить сам Спаситель, сам Бог. Бог приготував собі цей шлях. Через Марію до нас приходить спасіння, і знову ж таки через Марію ми маємо приходити до Ісуса. Вона є для нас дорогою до неба. Головне – знову усвідомити наше відношення до Пресвятої Богородиці, усвідомити, що Ісус дав нам її на хресті за Матір словами: «Ось Мати твоя!». Вона єдина охоронена від первородного гріха, отож є безгрішною. Кожен з нас народився в грісі, як каже і цар Давид: «В гріхах я зачатий і в гріхах породила мене мати моя» (Пс. 50,7).

 

Усіх нас стосується вирок: «Заплата за  гріх смерть!». Звичайно, коли ми каємося і приймаємо Ісуса, то отримуємо нове життя, але і так людину постійно поневолює система гріха... Однак Марія була охоронена від гріха. Яка радість, що хоча б одна людина була охоронена від влади диявола, і ще більша радість, що саме ту, яка була збережена від первородного гріха, ми можемо називати своєю Матір’ю. Вона нас провадить і захищає в боротьбі проти ворога, який хоче звести нас до погибелі. Вона є ворожнечею проти сатани, проти того змія, який хоче знищити людство. Завжди, коли є свято Пресвятої Богородиці, ми повинні через неї просити в Бога ласк. Кожен з нас їх потребує. Непорочна є нашою Матір’ю, тому просімо її: «Випроси і для мене цю ворожнечу та радикальний опір проти гріха і диявола, а також цілковиту залежність від Бога».

 

Завантажити:  Слово Патріарха Іллі на празник Непорочного Зачаття Пречистої Діви Марії (2016)